Articles AI ile CRM: Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yapay Zekânın Gücünden Yararlanan 4 Program

AI ile CRM: Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yapay Zekânın Gücünden Yararlanan 4 Program

CRM Yapay Zekâ
Özgür Kurt
12 dakikalık
59
Güncellendi: Ağustos 16, 2024
Özgür Kurt
Güncellendi: Ağustos 16, 2024
AI ile CRM: Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yapay Zekânın Gücünden Yararlanan 4 Program

AI (yapay zekâ) teknolojisi, verileri analiz etme, tahminlerde bulunma ve görevleri otomatikleştirme konusunda benzersiz yeteneklere sahip ve geleneksel iş akışlarını baştan sona değiştiriyor. Bu, CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) sistemleri için de geçerli. Yapay zekâ CRM platformları sayesinde zamandan tasarruf edebiliyor, müşteri verilerine daha hızlı erişebiliyor ve onlarla daha kişisel düzeyde bir etkileşim kurabiliyorsunuz.

CRM’ler için en iyi yapay zekâ programları konulu bu makalemizde, tüm bunları ve daha fazlasını yapabilmenizi sağlayan platformlar için güncel bir liste paylaşacak ve işletmenizin türü veya büyüklüğü ne olursa olsun bu etkileyici teknolojiden kolayca yararlanmaya başlamanızı sağlayacağız. Listemizin ilk sırasında, her zamanki gibi Bitrix24 yer alacak. Yayınladığı en son araştırmayla CRM ve yapay zekâ konusunda son derece değerli veriler paylaşan Bitrix24, her işletme için en iyi seçenektir ve dünya çapında 15 milyondan fazla kullanıcıya sahiptir. Kullanımı kolay olan ve satış fırsatlarını hızlı bir şekilde tespit etmenizi sağlayan bir CRM platformu arıyorsanız Bitrix24 size en uygun çözümdür.

AI ile CRM


Yapay zekâ destekli bir CRM platformu ne işe yarar?

Listemize geçmeden önce yapay zekâ destekli CRM uygulamaları ile neler yapabileceğinize, yani bu teknoloji ve platformların size hangi konularda yardımcı olabileceğine kısaca değinelim.

Pazarlama

CRM yapay zekâ uygulamaları, pazarlama kampanyalarını çok daha verimli bir şekilde yürütmenize yardımcı olur. Bunun nedeni, “tahmin yapma” gereksinimini ortadan kaldırmaları ve veriye dayalı kararlar almanızı sağlayabilmeleridir. Bazı örnekler verecek olursak:

Sosyal medya ve daha fazlası için metin yazımı

Yapay zekâyı, diğer birçok işlevinin yanı sıra metin yazmak için de kullanabilirsiniz. Bu, 2019’dan bu yana mümkün ancak 2024 itibarıyla metin kalitelerinin çok daha tatmin edici hâle geldiğini söyleyebiliriz. Gerçek bir insanın yazdıklarından ayırt edilmeleri çok zor ve en önemlisi de dakikalar içerisinde binlerce kelime yazabiliyorlar.

Yapay zekâ ile sıfırdan içerik yazabilir, bir metnin başlıklarını daha ilgi çekici olacak şekilde yeniden yazabilir, bir metnin üslubunu değiştirebilir, hatta sosyal medya gönderileri hazırlayabilirsiniz. Potansiyel müşteri mıknatısı olarak bilinen kaynakları da (mesela e-kitaplar, kılavuzlar, teknik rehberler) onunla oluşturabilirsiniz. Yapay zekânın veri analizi özellikleri, hedef kitlenizin ilgisini çekecek içerik türünü tespit edebilir ve metni buna göre hazırlayabilir. AI ile açılış sayfaları bile hazırlayabilir ve müşterilerin kendi ilgi alanlarına uygun sayfalara yönlendirilmelerini sağlayabilirsiniz.

E-posta oluşturma

E-postalar, yapay zekâ destekli CRM ile entegre edildiğinde çok daha kişiselleştirilmiş hâle gelir. AI, büyük veri kümelerini analiz ederek, e-posta mesajlarını okuyacak kişilerin ne gibi bir içerikten hoşlanacağını tahmin edebilir ve şirketlerin binlerce müşteriyle dahi kişisel düzeyde bir etkileşim kurmasına yardımcı olur. E-posta mesajlarının gönderim zamanlarını okunma ihtimalleri en yüksek olacak şekilde belirleyebilir, bu mesajlardan geri bildirimler toplayarak her bir mesajın ne kadar etkili olduğunu tespit edebilir ve tüm bu veri kümelerini kullanarak bir e-posta pazarlama kampanyası bile oluşturabilir.

AI ile CRM

Müşteri hizmetleri

Yapay zekâ CRM müşteri deneyimi bakımından da etkilidir. Müşterinin satış öncesi ve satış sonrası yolculuğunu neredeyse tamamen otomatik yöneterek müşteri ilişkilerini geliştirir. Buna da bazı örnekler verelim:

Sohbet robotları

Yapay zekâ müşteri hizmetleri, bir tür “kişisel asistan” gibi çalışır. Sohbet robotlarını CRM’de kullanarak müşteri sorularına yanıt verme sürenizi saniyelere düşürebilir, geri bildirimleri çok daha verimli şekilde toplayabilirsiniz. AI destekli bir müşteri hizmetleri sohbet robotu hem kullanıcıların sorularını yanıtlar hem de farklı amaçlarla kullanılabilecek verileri toplar. Bu, müşteri temsilcilerinizin daha acil diğer görevleri tamamlayabilmelerini sağlar.

Duygu analizi

Duygu analizi, müşterilerin bir ürün veya hizmet hakkında ne hissettiğini anlamanıza yardımcı olan bir tekniktir. Neden öyle hissettiklerini anlamanızı sağlayacak içgörüler de sunar. Anketler aracılığıyla kullanılan bu teknik, oldukça büyük veri kümelerinin incelenmesini ve analiz edilmesini gerektirir. Yapay zekâ, bu işi çok daha kısa sürede ve ayrıca çok daha tutarlı bir şekilde gerçekleştirebilir. Böylece müşterilere sunduğunuz deneyim hakkında daha iyi bir fikir edinmeniz mümkün olur.

Tahmine Dayalı Analitik

Satın alma, dönüşüm ve tıklama oranı gibi veriler için detaylı raporlar mı istiyorsunuz? Büyük verileri dakikalar içerisinde analiz edip eyleme geçirilebilir öngörüler elde etmeye ne dersiniz? Yapay zekâ CRM sistemleri, aşağıdaki örneklerde de görülebileceği gibi tüm bu amaçlar ve daha fazlası için kullanılabilir.

Raporlama

Rapor oluşturmak artık hiç zor olmayacak. CRM'lere entegre edilen yapay zekâ, doğal dil işleme (NLP) teknolojisi sayesinde son derece detaylı raporlar oluşturabilir. Yukarıda bahsettiğimiz CRM sohbet robotuna bir istek gönderirseniz müşterileriniz veya ekip üyeleriniz için herhangi bir konuda grafik çizelgeler de içeren bir rapor hazırlayabilir.

AI ile CRM

İçgörüler

Yapay zekâ tarafından sağlanan içgörüler, ne kadar “akıllı” olursa olsun bir insanın sağlayabileceğinden çok daha fazla ve tutarlıdır. Örneğin büyük veri kümelerindeki kalıpları analiz ederek dönüşüm şansı yüksek olan özel müşterileri belirleyebilir. CRM'inizdeki bir müşteri adayı, dönüşüm sağlayanlara benzer bir kalıba sahipse yapay zekâ o müşteriye yönelik çabalarınızı artırmanız için sizi uyarabilir. Aynı şekilde, müşteri kaybına yol açan kalıpları da tespit edebilir: Bu sayede müşterileri kaybetmenize neden olabilecek sorunları henüz ortaya çıkmadan çözebilirsiniz.

Çağrı Analizleri

Yapay zekâ CRM sistemlerini aynı zamanda bir çağrı kayıt yazılımı olarak da kullanabilirsiniz. Tüm çağrılar kaydedilir, analiz edilir ve hatta metne çevrilebilir. Bu, sadece müşteri deneyimi bakımından önemli değildir. Kaydedilmiş çağrılar, personel eğitimine yardımcı olmak için de kullanılabilir. Örneğin iyi şekilde yürütülmüş bir çağrı, potansiyel müşterileri ikna etmek için son derece etkili olabilir ve bu kayıtlar iyi yürütülen çağrıların ayırt edici özelliklerini tespit etmenizi sağlar. Yapay zekâ ile aramaları kategorize edip CRM’inize eklemeniz de mümkündür.

Veri Toplama ve Temizleme

Her işletmenin iyi ve kaliteli verilere ihtiyacı vardır. Yapay zekâ CRM sistemleri, onları bir insanın yapabileceğinden çok daha hızlı şekilde toplayabilir ve temizleyebilir. Yeni verileri toplamak, neredeyse tamamen otomatik şekilde gerçekleşir. AI, entegre edildiği CRM platformunun bilgilerini kullanıp bunları değişik veri kümeleriyle harmanlayarak çok farklı türde veriler elde edebilir. Üstelik bunları kendiliğinden güncel tutabilecek ve mesela zaten ulaştığınız bir müşteriye yeniden ulaşmaya çalışırsanız size bir uyarı gösterebilecektir. Bu, her şeyden önce iletişimin daha doğru ve tutarlı gerçekleşmesini sağlar. Potansiyel müşterileri ikna etmenin en önemli kısmı, onlara özgün ve ilgilerini çekecek bir içerik sunabilmektir.

Veri temizliği ise basitçe yinelenen verilerin (örneğin bir müşteri ile aynı konu hakkında yapılan birden fazla kaydın) silinmesi veya birleştirilmesidir. Yapay zekâ yinelenen verileri tespit eder ve bir “sorun” olarak işaretler. Siz de tekrarlayan veriyi silmeyi veya birleştirmeyi tercih edebilirsiniz.

En iyi AI CRM programları

Artık size nasıl yardımcı olabileceklerini anladığınıza göre, tüm bu faydaları ve daha fazlasını elde edebileceğiniz en iyi AI CRM programlarının güncel listesine geçebiliriz. Her işletmenin ihtiyaçları farklıdır ancak bu listenin iyi bir başlangıç noktası olacağına inanıyoruz.

ÖNEMLİ NOT: Bitrix24, kendi ürünü dışında bu listedeki hiçbir program için bir garanti vermez, sorunsuz çalışacaklarını ve/veya vadettikleri özellikleri sunacaklarını taahhüt etmez. Paylaşılan bilgiler, CRM programlarının herkese açık resmî web sitelerinden toplanmıştır ve gelecekte değişebilir.

1. Bitrix24 - CoPilot

Geliştirici: Bitrix24 Ltd.

Fiyat: Sınırsız kullanıcı destekli ücretsiz sürümü var. Ücretli abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda aylık 49 USD'den başlıyor.


Büyük bir bütçeye ihtiyaç duymadan AI destekli CRM sistemi kullanmaya başlamak istiyorsanız Bitrix24 en iyi seçenektir. Müşteri adayı edinmekten müşteri hizmetleri sunmaya kadar tüm satış süreci üzerinde kontrol sahibi olabilir, tüm çalışanlarınızın tüm bilgilere tek yerden ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bitrix24'ün AI desteği CoPilot adını taşır ve platformun tüm modüllerinde kullanılabilir. CoPilot, CRM alanlarını otomatik doldurabilir, gelen telefon aramalarını metne dökebilir, anlaşmaları otomatik tamamlayabilir ve yeni satış/pazarlama kampanyanız için ilham verici fikirler sağlayabilir.

Bitrix24 mobil cihazlara tam destek verir ve sezgisel "sürükle bırak" arayüzüyle çalışanların ayrı bir eğitim almaya gerek duymadan kullanabilecekleri bir programdır. Doğrudan CRM modülünün içinden satış ve pazarlama kampanyaları yürütebilir, bu kampanyalar için gerekli olacak bilgileri e-postalardan, sosyal medyadan ve web sitenizdeki özelleştirilebilir formlardan toplayabilirsiniz. İş süreci otomasyonu araçları, hemen tüm CRM akışlarını daha hızlı, daha doğru ve daha verimli yürütebilmenizi sağlar. Uzaktan çalışmaya uygun şekilde tasarlanan Bitrix24, REST API aracılığıyla düzinelerce farklı uygulamaya entegre olabilir.

Bitrix24 CRM ile yapay zekâ gücünden yararlanın

Satış süreçlerinizi yeni seviyeye taşıyın

Ücretsiz başla

2. Zoho - Zia

Geliştirici: Zoho Corporation Pvt. Ltd.

Fiyat: 15 günlük deneme sürümü var. Ücretli abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda kullanıcı başına aylık 14 USD'den başlıyor.


AI ile CRM


Zoho tarafından geliştirilen yapay zekâ asistanı olan Zia, bu platformun CRM modülünün bir parçası olarak tasarlanmış ve kendisini bir “satış yardımcısı” olarak tanımlıyor. Temel olarak farklı komutlar aracılığıyla ihtiyacınız olan bilgileri daha hızlı elde etmenize yardımcı oluyor. Tahmin/analitik özelliği, satış faaliyetlerine ilişkin içgörüler sunarak zamanınızı daha verimli kullanmanızı sağlıyor.

Zia, müşteri etkileşimlerine ve davranışlarına dayalı olarak satış ekiplerine gerçek zamanlı içgörüler ve öneriler verebiliyor. Müşterileri satın alma yüzdelerine, etkinlik geçmişlerine ve diğer verilere göre puanlayabiliyor. Veri girişi gibi zaman alan görevleri otomatik yürütebiliyor ve daha kompleks işleri ilgili ekip üyelerine otomatik olarak atayabiliyor. Müşteri davranışlarını ve eğilimlerini izlemek için tahmine dayalı analitik kullanarak gelecekteki satış fırsatlarına ilişkin oldukça tutarlı çıkarımlar yapabiliyor.

Ancak kullanıcı yorumlarına göre sohbet robotu biraz yetersiz kalabiliyor. Çoğu kullanıcı robotun isteklere doğru yanıt veremediğinden (veya hiç yanıt vermemesinden) şikayetçi. Kontrolü tamamen Zia’ya bırakırsanız pek sorun çıkmıyor ancak sorgularınızı ve isteklerinizi yanıtlama konusunda hayal kırıklığına uğratabilir. Son olarak, fiyatlandırması kullanıcı başına olduğundan, 20 ve üzeri üyeye sahip ekipler için oldukça maliyetli olabilir.

3. Salesforce - Einstein 1

Geliştirici: Salesforce, Inc.

Fiyat: Deneme sürümü yok. Küçük ölçekli şirketlere yönelik sürümü, yıllık satın alımlarda kullanıcı başına aylık 14 USD'den başlıyor ve bu fiyat 500 USD'ye kadar çıkabiliyor.

AI ile CRM

Salesforce, CRM için Einstein 1 adında bir yapay zekâ geliştirmiş. Bunun en ilginç özelliği, kod yazabiliyorsanız tamamen kendi yapay zekânızı da oluşturabilecek olmanız. Einstein 1, tüm kodları sıfırdan yazılarak tamamen özelleştirilebiliyor. Ancak elbette böyle bir şeyi yapabilecek IT ekiplerine sahip olan işletme sayısı oldukça sınırlı olacaktır.

Einstein 1, kişiselleştirilmiş öneriler ve teklifler sunmak için müşteri verilerini ve davranışlarını analiz edebiliyor. Doğal dil işleme teknolojisini kullanarak müşteri adaylarıyla çeşitli kanallar üzerinden etkileşim kurabiliyor ve onları düzenli olarak kişiselleştirilmiş içeriklerle besleyebiliyor. Ayrıca müşteri verilerini ve davranışlarını analiz ederek satış temsilcilerinin yapması gereken bir sonraki eylemin ne olacağını otomatik olarak önerebiliyor. Örneğin müşterinin aranmasını veya e-postalar ile iletişime geçilmesini tavsiye ediyor.

Yukarıda bahsettiğimiz duygu analizi tekniğiyle müşterilerin niyetini ve taleplerinin aciliyetini tespit ederek onları en uygun müşteri hizmetleri temsilcisine yönlendirebiliyor. Bir anlaşmayı kapatmak için atılacak en iyi adımı belirlemenize dahi yardımcı olması mümkün. Bunlar etkileyici özellikler olmasına rağmen Einstein 1’den yararlanabilmek için programı satın almalısınız ve temel paket içeriği çok zayıf. Burada bahsettiğimiz özelliklerin tümünden yararlanabilmek için aylık ücreti kullanıcı başına 500 USD olan en yüksek pakete geçmelisiniz. Bu, özellikle Türkiye şartlarında küçük ve hatta orta ölçekli işletmeler için iyi bir seçenek olmayabileceği anlamına geliyor.

4. Pipedrive - Sales Assistant

Geliştirici: Pipedrive Inc.

Fiyat: Ücretsiz sürüm mevcut. Abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda kullanıcı başına 12 USD'den başlıyor ve bu fiyat paket içeriğine göre 79 USD'ye kadar çıkabiliyor.

AI ile CRM


Pipedrive, yapay zekâsına “Satış Asistanı” (Sales Assistant) adını vermiş. Bu, satış departmanının iş akışını optimize etmek için tasarlanmış bir yapay zekâ, yani temel amacı dönüşme olasılığı en yüksek potansiyel müşterileri belirleyerek satış temsilcilerine yardımcı olmak. Bunu farklı verileri analiz ederek yapıyor ve en iyi sonuçları elde edebileceğiniz adımları önerebiliyor. Hatta bunu bir çeşitlilik sunarak bile yapabiliyor. Çoğu durumda, aralarından seçim yapabileceğiniz birden çok seçenek sunuyor.

Sales Assistant, satış hunisinin tamamını izleyip analiz edebiliyor. Bu, gelecekteki satış gelirlerine ilişkin tutarlı tahminler yaparak satış elemanlarının gerçekçi hedefler belirlemelerine yardımcı oluyor. Kullandığı pek çok KPI (temel performans göstergesi) var ve her satış personeli kendi performansını takip edebiliyor. Sales Assistant, potansiyel müşterileri ve anlaşmaları kapanma olasılıklarına göre önceliklendirerek satış temsilcilerinin doğru zamanda doğru müşterileri hedeflemelerini de sağlıyor. Tüm bunlara ek olarak, e-postalar yazıp satış/pazarlama kampanyaları oluşturabiliyor.

Pipedrive’ın ücretsiz sürümü 14 günlük bir kullanım sağlıyor ve yapay zekâ özellikleri de bu sürüme dâhil, yani tam olarak neler sunduğunu kendiniz de görebilirsiniz. Kullanıcı yorumları, özellikle e-postalarda kullandığı üslup bakımından oldukça tatmin edici olduğunu belirtiyor ancak sorgulara doğru ve/veya zamanında yanıt verememe sorunu Pipedrive’ı da etkilemişe benziyor. Yine de özellikle fiyatı dikkate alındığında küçük ölçekli işletmeler için iyi bir alternatif olabilir.

Bunlar arasında hangisinin size daha uygun olduğuna karar vermeye çalışırken bütçenizi, ihtiyaçlarınızı, programların ölçeklenebilme kabiliyetlerini ve entegrasyon çeşitliliğini dikkate alın. Bitrix24'ün yapabildiği gibi tam teşekkülü bir çalışma alanı sağlamayan programların, hâlihazırda kullandığınız diğer programlara entegre olabilmesi şart. Değerlendirme yaparken bu hususa çok dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Zira aksi takdirde birbirlerinden bağımsız çalışan bir dizi programa sahip olursunuz. Oysa diğer programlarınızın topladığı bilgilerle yapay zekâ CRM sistemini besleyebilmesi gerekir. Bunu yapamazlarsa yapay zekânın sunduklarından yararlanmanız mümkün olmayacaktır.

Yapay zekâdan doğru bir şekilde yararlanın

Hemen bugün Bitrix24 kullanıcı topluluğuna katılın ve yapay zekâ destekli CRM kullanmaya hemen başlayın. Tüm çalışanlarınızın tek bir yerden müşteri verilerine ulaşmasını sağlayın, müşteri adaylarını yönetin, müşterilerle etkileşime geçin ve anlaşmaları sonuçlandırın. Emin olamıyorsanız ücretsiz sürümümüz ile başlayın. Bitrix24 sınırsız sayıda kullanıcı için sonsuza dek ücretsiz olan bir sürüme sahiptir ve dakikalar içerisinde işletmenize katabileceğimiz değeri görmenizi sağlar. Daha fazla gecikmeden yapay zekânın gücünden yararlanmaya başlayın!

Bitrix24 CRM ile yapay zekâ gücünden yararlanın

Satış süreçlerinizi yeni seviyeye taşıyın

Ücretsiz başla
En Popüler
Yapay Zekâ
En İyi ChatGPT Alternatifi Hangisi?
CRM
CRM Yazılımlarının Yapabileceği ve Yapamayacağı 6 Şey
Küçük İşletme
2023'te Yapılacak 25 Küçük İşletme Fikri
İK
Bilgi Tabanı Nedir, Ne İşe Yarar?
Müşteri Hizmetleri
Emlakçılar İçin En İyi 17 Soğuk Arama Senaryosu
İçindekiler
Yapay zekâ destekli bir CRM platformu ne işe yarar? Pazarlama Müşteri hizmetleri Tahmine Dayalı Analitik Çağrı Analizleri Veri Toplama ve Temizleme En iyi AI CRM programları 1. Bitrix24 - CoPilot 2. Zoho - Zia 3. Salesforce - Einstein 1 4. Pipedrive - Sales Assistant Yapay zekâdan doğru bir şekilde yararlanın
Bunları da beğenebilirsiniz
Bloglar
Web Seminerleri
sözlükçe

Free. Unlimited. Online.

Bitrix24, herkesin birbiriyle iletişim kurabileceği, görevler ve projeler üzerinde çalışabileceği, müşteri yönetimi ve daha pek çok işlemi gerçekleştirebileceği bir platformdur.

Ücretsiz başlayın
Bunları da beğenebilirsiniz
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
Proje Yönetimi
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
1 dakikalık
Seyahat acenteleri için CRM yazılımı kullanmanın 7 avantajı
CRM
Seyahat acenteleri için CRM yazılımı kullanmanın 7 avantajı
11 dakikalık
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
Proje Yönetimi
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
11 dakikalık