Articles En İyi Satış Otomasyonu Araçları: 8 Seçenek

En İyi Satış Otomasyonu Araçları: 8 Seçenek

Satışlar Araç Karşılaştırma
Özgür Kurt
12 dakikalık
45
Güncellendi: Ağustos 16, 2024
Özgür Kurt
Güncellendi: Ağustos 16, 2024
En İyi Satış Otomasyonu Araçları: 8 Seçenek

Satış otomasyonu hakkında hazırladığımız makalede, bunun ne olduğundan ve işletmenize nasıl fayda sağlayabileceğinden detaylı olarak bahsetmiştik. Artık sıra satış otomasyonu yazılımı ve araçları için bir liste paylaşmaya geldi. Piyasada otomasyon özelliğine sahip onlarca farklı satış yazılımı bulabilirsiniz ancak bunlardan sadece birkaçı size gerçekten faydalı olacaktır. Bu nedenle şu anda piyasada bulunan en kullanışlı satış otomasyon araçları için güncel bir liste hazırladık.

Günümüzde işletmeler daha az bütçeyle daha çok şey yapmaya çalışıyor ve bu amaçla manuel yürütülen görevleri azaltmaya odaklanıyor. Aynı nedenle her departman için yazılım ve otomasyon kullanmak giderek daha önemli hâle geliyor. Satış departmanı söz konusu olduğunda, satış otomasyon uygulamaları kullanmak, her şeyden önce bu departmanın zaman kazanmasını ve iş akışını çok daha verimli hâle getirmesini sağlıyor. Bunu mümkün olduğunca hızlı ve sorunsuz şekilde elde edebilmek için kullanabileceğiniz en iyi uygulamaları aşağıda bulabilirsiniz.

Ancak tüm listeye göz atmak istemiyorsanız hemen Bitrix24 kullanmaya başlayıp otomasyon araçları ile birlikte gelen tüm faydaları ve daha fazlasını elde etmeye başlayabilirsiniz. Pek çok farklı aracı bir araya getiren bir platform olan Bitrix24, sadece satış değil, diğer departmanlarınızın da otomasyondan yararlanmasını sağlayacaktır.

Bitrix24 ile otomasyon araçlarından faydalanın

İş akışlarınızı daha verimli hale getirin

Ücretsiz başla

Satış otomasyonu size nasıl yardımcı olur?

Satış otomasyonu nedir ve faydaları nelerdir sorusunu başka bir makalemizde detaylı olarak cevaplandırmıştık fakat kısa bir özet geçerek satış otomasyonunun işletmenize katacağı avantajları yeniden listeleyelim.

1. Tekrarlayan görevleri en aza indirin

Otomasyon araçları, veri girişi, müşteri adayı niteleme ve toplantı takibi gibi hem kendini tekrar eden hem de zaman alan görevleri otomatik olarak yürütebilir.

2. Satış verimliliğini artırın

Yapay zekâ destekli satış otomasyonunun müşteri adaylarını puanlamak ve önceliklendirmek için büyük miktarda veriyi analiz etmesi mümkündür. Bunları yaparak, müşteri adaylarını satışa yönlendiren pazarlama departmanına da faydalı olabilirsiniz.

3. Satış sürecinin daha iyi yönetilmesini sağlayın

Satış departmanı çalışanları ve yöneticileri, hemen hiçbir zaman idari nitelikte görevler için yeterli kaynağa ve zamana sahip değildir. Yöneticiler çok fazla sorumluluk yüklenir, çalışanların ise pek çok idari yükümlülüğün yanı sıra satış yapmaya da devam etmesi beklenir.  Yani herkes daha az zamanda daha fazla görevi yerine getirmeye çalışır.

Yapay zekâ destekli otomasyon araçları, satış süreci yönetimine de yardımcı olur ve herkesin zamanını verimli kullanmasını sağlar. Örneğin daha doğru satış tahminleri yapmak için CRM trendlerini analiz edebilir ve raporlar hazırlayabilirler. Bireysel ve ekip performansını izleyebilir, temel metrikler hakkında gerçek zamanlı içgörüler sağlayabilir ve hangi alanların iyileştirilmesi gerektiğini gösterebilirler. Tüm bunlar, satış sürecinin doğru ve verimli şekilde yönetilmesine yardımcı olacak özelliklerdir.

Her İşletmenin İşine Yarayacak Satış Otomasyonu Araçları

Bu listedeki herhangi bir satış otomasyon aracı işletmeniz için ideal seçim olabilir. Tek bir araç seçip diğerlerini yok saymak yerine, hepsini denemenizi öneririz. Büyük bir kısmı ücretsiz deneme sürümüne sahiptir veya tamamen ücretsiz kullanılabilen bir sürümleri vardır. Seçim yaparken şunları dikkate alın:

  • Bütçeniz: Satış sürecinizi otomatik hâle getirmek için ne kadar harcamaya hazırsınız? Toplam bütçenizi aşmayan bir seçeneği tercih edin.

  • İhtiyaçlarınız: İşletmenizin ve satış departmanınızın büyüklüğü nedir? Veri girişini otomatik hâle getirmeye mi yoksa müşteri ilişkileri yönetimine mi odaklanmaya çalışıyorsunuz? Uygulamayı nasıl ve ne amaçla kullanacağınız, seçim yaparken ana kriteriniz olmalıdır.

  • Mobil Uyumluluk: Kolay iletişim kurmak ve her yerden dilediğiniz zaman programa erişebilmek için mobil uyumluluğa dikkat edin. Programın aynı zamanda iOS ve Android için birer mobil uygulama sunabiliyor olması iyidir, ancak asıl önemli olan, her türden web tarayıcısı üzerinde doğrudan çalışabilmesidir.

  • Yapay Zekâ: AI destekli uygulamalar sayesinde daha fazla zaman kazanmanızı sağlayacak daha çok özelliğe erişebilirsiniz. Yapay zekâ destekli uygulamalar seçerek aynı zamanda geleceğe yatırım yapmış olursunuz.

ÖNEMLİ HATIRLATMA: Bitrix24, kendi platformu dışında bu listede yer alan hiçbir uygulama için herhangi bir garanti vermez, vadettikleri özellikleri sunacaklarını veya sorunsuz çalışacaklarını taahhüt etmez. Paylaşılan bilgiler, bu uygulamaların herkese açık resmî web sitelerinden derlenmiştir ve gelecekte değişebilir.

1. Bitrix24

  • Fiyat Bilgileri: Sınırsız sayıda kullanıcı için tamamen ücretsiz bir sürüm mevcut. Abonelik paketleri, yıllık satın alımlarda paket içeriğine göre aylık 49 USD ve 399 USD arasında değişiyor.

  • Mobil Uygulama: Var, iOS ve Android için.

  • Yapay Zekâ: Destekleniyor (CoPilot)

Bitrix24, satış otomasyonu ile CRM modülünü bir bütün hâlinde çalışacak şekilde tasarlamıştır ve bunlar sürekli olarak birbirlerini beslerler. Örneğin CRM tetikleyicileri atayarak e-posta açma ve bağlantı tıklama gibi eylemler gerçekleştirildiğinde otomatik bir kayıt oluşturulmasını sağlayabilirsiniz. Potansiyel müşteri statüsünü değiştirme, sorumlu atama, görev oluşturma, takvime atama, müşteri segmentasyonu ve otomatik satış hunileri gibi özellikleri kolayca kullanabilir, satış ile CRM otomasyonunu bir arada yürütebilirsiniz.

Yapay zekânın gücünden yararlanan Bitrix24, yeni Supernova güncellemesiyle belirli bir süreçle ilgili tüm görevleri görselleştirip iş yükü yönetimini de üstlenebilir. Yani sadece satış otomasyonu sunmanın ötesine geçer. Her departman, otomasyon için faydalanabileceği bir özellik bulabilir ve bunları ortak bir çalışma alanının üzerinden kullanabilir. Ücretsiz kullanılabilen sürümünde de otomasyon özellikleri bulunur. Hemen şimdi deneyerek, Bitrix24 ile elde edebileceklerinizi risk üstlenmeden kendiniz görebilirsiniz.

2. 6sense

  • Fiyat Bilgileri: Ücretsiz kullanılabilen ve sınırlı özelliklere sahip bir sürümü mevcut. Abonelik fiyatları için iletişime geçmek gerekiyor.

  • Mobil Uygulama: Var, iOS ve Android için.

  • Yapay Zekâ: Destekleniyor

6sense, yapay zekânın gücünden yararlanarak tahmine dayalı analitik araçlar sunmaya odaklanıyor. Temel amacı, satış ekiplerinin yüksek nitelikli potansiyel müşterileri belirleyip önceliklendirmesini sağlamak. Yani işletmeye değer kazandıracak ve örneğin yüklü satın alımlar yapacak müşterileri belirlemeye çalışıyor ve bu iş için çok farklı veri kaynaklarını kullanıyor. Bu amaçla kullandığı kaynaklar arasında, müşterileri sosyal medya üzerinden takip etmek bile yer alıyor.

Müşteri grupları bir kez tespit edildikten sonra, kişiselleştirilmiş içerik ile bir pazarlama stratejisi oluşturmanıza yardımcı oluyor. Gerçek zamanlı etkileşim verilerini kullanarak her bir stratejinin ne kadar etkili olduğuna dair detaylı raporlar da oluşturabiliyor. Bu, kısa sürede nitelikli müşterilere ulaşmak isteyen işletmeler için uygun bir yazılım olabilir ancak satış otomasyonunun pek çok detayına (mesela satış departmanındaki idari görevlerin otomatikleştirilmesi) yer vermiyor.

3. Clari

  • Fiyat Bilgileri: Ücretsiz bir sürümü yok ve modül tabanlı bir fiyatlandırma kullanıyor. Abonelik fiyatları için iletişime geçmek gerekiyor.

  • Mobil Uygulama: Var, iOS ve Android için.

  • Yapay Zekâ: Destekleniyor

Clari, satış ekiplerine, taktiklerini iyileştirmek için eyleme geçirilebilir içgörüler sağlayan bir platform ve tahmine dayalı analitik veriler sunmak için yapay zekâdan yararlanıyor. Farklı kaynaklardan gelen verileri analiz etmek ve onları satış hunilerindeki uygun pozisyonlara atamak için makine öğrenimi algoritmalarından yararlanıyor. Bir kez daha, satış departmanının idari görevlerini otomatikleştirmek yerine onlara yol göstermek için tasarlanmış bir uygulama olduğunu söyleyebiliriz.

Gelişmiş analitik araçlar kullanarak oldukça tutarlı satış tahminleri yapabiliyor, potansiyel müşterileri önceliklendirip bilinçli kararlar almaya yardımcı oluyor. Satış süreci boyunca fırsatların izlenmesini ve bir anlaşmanın kapatılması için yapılması gerekenleri takip edebilmenizi sağlıyor. Hatta performans içgörüleri ile satış yöneticilerine “koçluk” dahi yapabiliyor. Ekibinizi motive etmek için neler yapmanız gerektiği hakkında epey tutarlı öneriler elde edebilirsiniz. Bu, idari ve bürokratik görevler için farklı otomasyon araçlarının kullanıldığı büyük ölçekli işletmeler için geliştirilmiş bir uygulama. Oldukça faydalı olabilecek ve satış sayılarının artmasını sağlayabilecek özellikleri var fakat küçük ve orta ölçekli işletmeler için “gereğinden fazla” bir program olabilir.

4. Cognism

  • Fiyat Bilgileri: Ücretsiz bir sürümü yok. Abonelik fiyatları için iletişime geçmek gerekiyor.

  • Mobil Uygulama: Yok, ancak Google Chrome web tarayıcıları için bir eklentisi var.

  • Yapay Zekâ: Destekleniyor

Cognism, satış departmanının doğru ve güncel potansiyel müşteri bilgilerine ulaşmasını otomatik hâle getirmeye odaklanan bir uygulama. Teknik olarak devasa bir “telefon rehberi” olduğu söylenebilir zira temel olarak hemen her sektördeki en etkili firmalarda çalışan kişilerin iletişim bilgilerini (e-posta, cep telefonu, dâhilî numara vb.) barındırıyor. Ancak sadece bir rehberden daha fazlasını sunuyor: ulaşabildiğiniz iletişim bilgilerinin tümü yapay zekâ tarafından tespit edilmiş ve doğrulanmış. Aynı şekilde, düzenli olarak güncelleniyorlar.

Cognism, satış ekibinin potansiyel müşterileri bulmak ve onlara ulaşmak için harcadıkları zamanı minimuma indiriyor. AI analizi sayesinde satış temsilcilerinin doğru potansiyel müşterileri belirlemeleri ve onlarla etkileşime geçmeleri çok daha kolay hâle geliyor. Uygulamanın dikkat çekici diğer bir özelliği ise ürününüzü veya hizmetinizi aktif olarak arayan kişileri belirlemenize yardımcı olacak B2B verileri de içeriyor olması. Cognism ile idari görevleri otomatik hâle getiremezsiniz ancak bu uygulama ürün/hizmetinizi satın almaya yatkın olan nitelikli müşterileri sizin için belirleyip sürekli güncellenen iletişim bilgilerine ulaşmanızı sağlayabilir.

5. VanillaSoft

  • Fiyat Bilgileri: Demo sürüm mevcut. Fiyat bilgisi için iletişime geçmek gerekiyor fakat en düşük paketin aylık abonelik ücreti 110 USD'den başlıyor.

  • Mobil Uygulama: Yok, ancak web üzerinden kullanılabiliyor.

  • Yapay Zekâ: Desteklenmiyor

VanillaSoft, bağımsız olarak veya CRM sistemleriyle birlikte kullanılabiliyor. Bir CRM ile birlikte kullanıldığında, çok daha işlevsel ve faydalı hâle geliyor. Satış temsilcilerine potansiyel müşteri bilgileri sağlayabiliyor, onlara değişik öncelikler atayabiliyor ve yüksek nitelikli satış fırsatlarının tespit edilmesini sağlıyor. Yapay zekâ kullanmıyor olsa bile kuyruk tabanlı bir satış motoru var. Bu motor, potansiyel müşterileri önceliklerine göre belirli kuyruklara atayarak en nitelikli adayların ilk önce ele alınmasını sağlıyor. Uygulama, akıllı yönlendirme yetenekleri sayesinde satış hunisi otomasyonunu da sorunsuz bir şekilde yürütebiliyor.

Arama ve e-posta gönderme gibi tekrarlayan görevleri otomatikleştirmek, daha etkili iletişim için gerçek zamanlı içgörüler elde etmek, satış performansını analiz etmek ve iyileştirilmesi gereken kısımları görmek mümkün. Fiyatının biraz yüksek olması dışında bir dezavantajı yok ve orta ölçekli işletmelerin ihtiyaç duyabileceği temel otomasyon özelliklerinin tümünü sunuyor.  

 6. Docebo

  • Fiyat Bilgileri: Minimum 3 yıllık kontratlarda yıllık 25.000 USD'den başlıyor.

  • Mobil Uygulama: Var, iOS ve Android için.

  • Yapay Zekâ: Desteklenmiyor

Docebo, satış otomasyonunun oldukça farklı bir kısmına odaklanıyor: Eğitim ve oryantasyon. Bunlar, özellikle yeni satış temsilcileri söz konusu olduğunda çok zaman kaybettirebilen süreçler ve oldukça masraflı da olabiliyorlar. Docebo, işletmelerin, satış ekiplerine eğitim ve kendini geliştirme programları sunabilmelerini sağlayarak bu işi neredeyse tamamen otomatik yürütüyor. Satış otomasyonunun bu yönünü ele alan nadir uygulamalardan biri ve büyük ölçekli işletmeler için son derece faydalı olabilir.

Docebo, eğitim içeriği oluşturmak, yönetmek ve eğitim sürecini takip etmek için bir dizi araç ve özellik sunuyor. Deneyimli satış temsilcileri kendilerini daha da geliştirmek için ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşabiliyor, deneyimsiz olanlar ise oryantasyon ve temel eğitim süreçlerini çok daha hızlı tamamlayabiliyorlar. Mobil erişilebilirlik sunduğu için herhangi bir yerden herhangi bir zamanda eğitim almak mümkün.

Kurslar, değerlendirmeler ve sertifikalar dâhil olmak üzere farklı eğitim içerikleri oluşturup mevcut şablonları düzenleyebiliyorsunuz. Performans değerlendirmesi için eğitimdeki ilerlemeyi değişik kriterlere göre takip edebiliyorsunuz. Uygulama içerisinde belirli sektörler için oluşturulmuş kullanıma hazır eğitim programları zaten yer alıyor ancak kendi özel programınızı da ekleyebiliyorsunuz. Eğitim sürecini CRM ve İK sistemleriyle entegre etmek de mümkün. Oryantasyon, eğitim ve kendini geliştirme süreçlerini neredeyse tamamen otomatik yürütmek istiyorsanız Docebo büyük ihtimalle kullanabileceğiniz en iyi seçenek olacaktır.

7. DocuSign

  • Fiyat Bilgileri: Ücretsiz bir sürümü mevcut. Ücretli sürümler, paket içeriğine göre yıllık satın alımlarda aylık 8 GBP'den başlıyor. Ayrıca, ek bir aylık ödemeyle, sözleşme taraflarına SMS ile bildirim gönderme olanağı da elde edebiliyorsunuz.

  • Mobil Uygulama: Var, iOS ve Android için.

  • Yapay Zekâ: Desteklenmiyor

DocuSign da satış otomasyonunun tek ancak önemli bir kısmına odaklanan bir uygulama: Belgelerin hazırlanması ve imzalanması. Bu, her türden belgenin yönetilmesini ve imzalanmasını basitleştiren, fiziksel evraklara olan ihtiyacı ortadan kaldıran bulut tabanlı bir çözüm ve elbette müşterilerle imzalanacak sözleşmeler için de kullanılabiliyor. Aynı şekilde hem satış departmanının hem de işletmenin kendi iç işleyişindeki evrakların hazırlanması ve imzalanması için de kullanılabilir.

Belgeler elektronik imzalı olduğundan yasal olarak bağlayıcı oluyorlar ve e-posta yoluyla hızlıca gönderilmeleri de mümkün. İmzalar tamamlandığında her iki tarafa da bildirim gönderiliyor ve belge örnekleri güvenli bir şekilde saklanıyor, yani belirli bir evrağın peşine düşmenize gerek kalmıyor. DocuSign ayrıca CRM sistemlerine entegre olabiliyor, otomatik hatırlatıcılar ayarlayabiliyor ve genel anlamda belgelere dair iş akışlarını son derece kolay hâle getiriyor. Her türden ve her büyüklükten işletmenin işine yarayacak bir uygulama. Belge yönetimini otomatikleştirmek çok fazla zaman kazanmanızı sağlayacaktır.

8. Outreach

  • Fiyat Bilgileri: Ücretsiz bir sürüm yok. Fiyat bilgisi için firmayla iletişime geçmek gerekiyor.

  • Mobil Uygulama: Yok, ancak platforma web üzerinden ulaşılabiliyor.

  • Yapay Zekâ: Destekleniyor

Outreach.io, tam teşekküllü bir satış otomasyon aracı olmak için tasarlanmış. Potansiyel müşteri yönetimi, otomatik çevirici (telefon çağrıları için), A/B testi, SMS gönderimi ve kişiselleştirilmiş e-postalar gibi pek çok güçlü özellik sunuyor. Bunların büyük bir kısmı için ise “Cleo” adındaki kendi yapay zekâ teknolojisini kullanıyor.

Potansiyel müşterilerle etkili bir şekilde etkileşim kurmak için kişisel içeriğe sahip e-posta mesajları oluşturup bunların gönderimini otomatikleştirebilirsiniz. Satış temsilcileri Gmail üzerinden iş birliği yapabiliyor ve toplantı planlama, görev oluşturma ve potansiyel müşteri bilgilerini görüntüleme gibi eylemleri Gmail gelen kutularından yönetebiliyorlar. Uygulama, detaylı raporlama özellikleri sayesinde oldukça tutarlı içgörüler sunabiliyor ve birden çok CRM platformuyla entegre olabiliyor. Özellikle orta ölçekli işletmelere hitap eden bir uygulama olsa da küçük ölçekli işletmeler de bütçeleri dâhilinde faydalanabilir.

Sadece satış otomasyonu değil tam bir otomasyon elde etmek istiyorsanız tercihiniz Bitrix24 olmalı. Satış otomasyonu Bitrix24'ün sahip olduğu özelliklerden yalnızca biridir. Platformumuza geçiş yaptığınızda, mevcut tüm SaaS çözümlerinizin yerini alabilecek çevrimiçi bir çalışma alanı elde edersiniz ve bu alanda CRM, proje yönetimi, görev yönetimi, potansiyel müşteri takibi, çalışan yönetimi gibi pek çok modül bulunur. Bunların yardımıyla, her türden ve her büyüklükte işletme, iş akışını çok daha verimli ve sorunsuz hâle getirebilir. Bitrix24'e hemen bugün katılın ve işletmenizi büyütmeye başlayın!

Bitrix24 ile otomasyon araçlarından faydalanın

İş akışlarınızı daha verimli hale getirin

Ücretsiz başla

En Popüler
Yapay Zekâ
En İyi ChatGPT Alternatifi Hangisi?
CRM
CRM Yazılımlarının Yapabileceği ve Yapamayacağı 6 Şey
Küçük İşletme
2023'te Yapılacak 25 Küçük İşletme Fikri
Müşteri Hizmetleri
Emlakçılar İçin En İyi 17 Soğuk Arama Senaryosu
Yapay Zekâ
2023'ün En İyi Yapay Zekâ Chatbotları
İçindekiler
Satış otomasyonu size nasıl yardımcı olur? 1. Tekrarlayan görevleri en aza indirin 2. Satış verimliliğini artırın 3. Satış sürecinin daha iyi yönetilmesini sağlayın Her İşletmenin İşine Yarayacak Satış Otomasyonu Araçları 1. Bitrix24 2. 6sense 3. Clari 4. Cognism 5. VanillaSoft  6. Docebo 7. DocuSign 8. Outreach
Bunları da beğenebilirsiniz
Bloglar
Web Seminerleri
sözlükçe

Free. Unlimited. Online.

Bitrix24, herkesin birbiriyle iletişim kurabileceği, görevler ve projeler üzerinde çalışabileceği, müşteri yönetimi ve daha pek çok işlemi gerçekleştirebileceği bir platformdur.

Ücretsiz başlayın
Bunları da beğenebilirsiniz
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
Proje Yönetimi
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
1 dakikalık
Seyahat acenteleri için CRM yazılımı kullanmanın 7 avantajı
CRM
Seyahat acenteleri için CRM yazılımı kullanmanın 7 avantajı
11 dakikalık
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
Proje Yönetimi
Mobil Görev Yönetimi Yazılımının 7 Avantajı
11 dakikalık